زیرساخت های حمل و نقل در اصفهان معیوب است

[ad_1]

ایسنا/ اصفهان رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای شهر اصفهان با بیان اینکه زیرساخت های حمل و نقل در اصفهان معیوب است، گفت: راه حل بلندمدت برای حل مشکل ترافیک اصفهان تکمیل خطوط مترو است.

محمدرضا فلاح در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ترافیک این روزهای اصفهان، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی در اصفهان مشکلات زیرساختی دارد به همین دلیل باید هزار و 200 اتوبوس در سطح شهر تردد کنند، اما به دلیل خرابی و فرسودگی ناوگان، در حال حاضر حدود 600 اتوبوس بیکار هستند و 600 اتوبوس در حال فعالیت هستند و این به معنای عدم سرویس دهی کامل ناوگان اتوبوسرانی است.

وی با تاکید بر اینکه گرانی اتوبوس ها و قطعات آن خارج از توان شهرداری اصفهان و سازمان اتوبوسرانی است، گفت: نه تنها شهرداری اصفهان بلکه همه شهرداری ها این مشکل را دارند و نمی توانند ناوگان اتوبوسرانی را ارتقا دهند.

رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای شهر اصفهان با اشاره به بازگشایی مدارس در روز 13 فروردین گفت: برای بسیاری از خانواده ها مقرون به صرفه نیست که در یکی دو ماه باقی مانده از سال تحصیلی خدمت کنند و فرزندان خود را ببرند. مدارس و دانشگاه های خودشان.” این امر باعث افزایش تعداد خودروهای شخصی به ویژه در ساعات اولیه صبح و ایجاد ازدحام شدید در شهر شد. بنابراین با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بخشی از مشکل حل شده و وضعیت ترافیک در شهر بهتر می شود.

وی گفت: خدمات مدارس از شهریور ماه آینده فعال می شود. هر سرویس بین 4 تا 5 دانش آموز را جابجا می کند در حالی که اکنون با خودروهای شخصی جابجا می شوند، بنابراین بخش مهمی از معضل ترافیک با فعالیت سرویس مدارس حل می شود.

فلاح همچنین بر تقویت ناوگان اتوبوسرانی اصفهان تاکید کرد و افزود: خرید 173 دستگاه اتوبوس مصوب امسال به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می شود و از سوی دیگر نوسازی و بهسازی اتوبوس های فرسوده در دستور کار قرار گرفته و اعتباری نیز وجود دارد. در اختیار ناوگان قرار گرفت.

وی همچنین به سرویس دهی مترو اصفهان اشاره و تصریح کرد: علاوه بر فعالیت خط یک مترو اصفهان، عملیات احداث خط دو نیز به عنوان یک نوآوری در حال اجرا است، البته برای خط دوم چندین سال زمان نیاز است. خط 1 تکمیل و تکمیل شد خط سوم مترو را راه اندازی می کنیم.

این عضو شورای شهر اصفهان با تاکید بر اینکه زیرساخت های حمل و نقل در اصفهان ناقص است، خاطرنشان کرد: باید به دنبال نوسازی و تقویت ناوگان عمومی باشیم چرا که جمعیت اصفهان در حال افزایش است و برخی از خیابان های اصفهان دیگر برای تردد خودروها مناسب نیست، پیشنهاد ما همین است. برای شهرداری این بود که یک بررسی انجام دهد و چند خیابان یک طرفه بسازد. در صورت یک طرفه شدن برخی خیابان ها بخشی از معضل ترافیکی اصفهان حل می شود.

وی تکمیل خطوط مترو را راهکاری بلندمدت برای رفع مشکل ترافیکی اصفهان دانست و گفت: خط یک مترو فقط از شمال به جنوب می رود و همه نقاط شهر به مترو دسترسی ندارند در حالی که مترو در دسترس بود. شهروندان می توانند از حمل و نقل تمیز و سریع استفاده کنند. بنابراین اگر بخواهیم مشکل ترافیک اصفهان را در درازمدت حل کنیم باید خطوط مترو تکمیل شود.

رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای شهر اصفهان با اشاره به هزینه های سرسام آور ساخت مترو گفت: اخیرا قراردادی منعقد شد تا خط دوم مترو اصفهان در مدت سه تا چهار سال تکمیل شود که این یک پروژه خواهد بود. اتفاق بزرگ در حمل و نقل اصفهان.” پیش‌بینی می‌کردیم که تکمیل خط دوم مترو حدود هشت سال طول بکشد، اما با ورود بخش خصوصی زودتر تکمیل می‌شود. در صورت تکمیل خط دوم و راه اندازی خط سوم مشکل ترافیک در دراز مدت حل می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر مترو، توجه به ناوگان حمل و نقل مانند اتوبوس و تاکسی نیز در دستور کار قرار دارد تا تردد شهر تا پایان خطوط مترو تا حدودی ساماندهی شود.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مطالعات تراموا قبلا انجام شده اما هنوز شروع نشده است، گفت: تراموا خود یک مقوله تفکیک است و هزینه جداسازی را می طلبد، البته درد ما در مترو است و اگر مترو باشد. درست است، ما هم سوار تراموا می شویم.

وی درباره ظرفیت معابر اصفهان گفت: بر اساس طرح تفصیلی حدود 85 درصد از معابر اصلی شهر بازگشایی شده است اما حدود 15 درصد از معابر باقی مانده نیز قرار است بازگشایی شود. اگر این معابر با همت شهرداری و شورا بازگشایی شود، ظرفیت ترافیکی معابر را افزایش می دهد و مشکل ترافیک را تا حدودی حل می کند. در حال حاضر برخی از خیابان های ما مسدود و بن بست است که باعث ازدحام در برخی از خیابان های شهر می شود.

به گفته وی، هر ساله بودجه هایی برای بازگشایی خیابان های اصفهان پیش بینی می شود و یکی از وظایف اصلی شهرداری است. امسال علاوه بر چهارمین رینگ ترافیکی اصفهان که هر روز در حال بیدار شدن و بازگشایی مسیرهای آن هستیم، بازگشایی چند خیابان اصلی در دستور کار قرار دارد که بازگشایی آن به حل مشکل ترافیک کمک می کند.

رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای شهر اصفهان یادآور شد: اصفهان شهری تاریخی است و برخی از خیابان های ساخته شده بافت تاریخی شهر را به هم ریخته و خود به خود باعث تردد خودروها در شهر می شود. بنابراین اگر بخواهیم بافت تاریخی را حفظ کنیم باید در مرکز شهر تردد نداشته باشد و مرکز شهر پیاده شود، همان اتفاقی که در چهارباغ افتاد. باید از ورود وسایل نقلیه به مرکز شهر جلوگیری شود و شهرداری بستری فراهم کند تا شهروندان با موتورسیکلت و خودروهای برقی در مرکز شهر تردد کنند.

وی با بیان اینکه اگر مدام خیابان، زیرگذر و روگذر بسازیم مشکل ترافیک اصفهان در آینده حل نمی شود، افزود: ساخت خیابان، زیرگذر و روگذر به معنای توجه به تردد وسایل نقلیه و عدم توجه به عابران پیاده است در حالی که باید توجه کنیم. عابران پیاده خاص به نظر می رسند وقتی از زیرگذر و روگذر عبور می کنیم یعنی به راننده می گوییم راحت تر عبور کند و حمل و نقل شخصی را تقویت می کنیم.

فلاح با اعتقاد بر اینکه نیازی به احداث زیرگذر و پل‌راه در مرکز اصفهان نیست، تصریح کرد: این پروژه‌ها باید در سطح شهر ساخته می‌شد و در مرکز شهر باید به عابران پیاده و حمل‌ونقل عمومی نگاه کنیم. از این حیث با تکمیل دوربرگردان چهارم و افتتاح بسیاری از خیابان ها در طرح تفصیلی که تکمیل کننده برخی از خیابان ها و خروج برخی از خیابان ها از بن بست است، ناوگان حمل و نقل عمومی مترو، اتوبوس، تاکسی و دوچرخه را تقویت خواهیم کرد. شهر.

این عضو شورای شهر اصفهان همچنین با انتقاد از معاون حمل و نقل و ترافیک شهر اصفهان گفت: این یکی از انتقادات اشتباهی است که در دوره پنجم مطرح شد و بیشتر خیابان ها به دلیل کم عرض بودن مسیرهای دوچرخه سواری ایجاد شده و برای شهروندان مشکل ایجاد کرده است. که ترافیک را تشویق می کند.” مسیر دوچرخه سواری باید با خط کشی شود نه باریک، از این رو از معاونت حمل و نقل و ترافیک وزیر راه و شهرسازی خواستیم بررسی جدی و جمع آوری مسیرهای دوچرخه به خصوص در خیابان های پرتردد انجام شود.

وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترانزیت شورا تاکنون از مسیرهای دوچرخه سواری در اصفهان بی توجهی کرده است، افزود: تاکید داریم که این خطوط باید جمع شوند و دوچرخه سوار با یک خط کشی ساده به مسیر هدایت شوند.

رئیس کمیسیون اطلاعات و حمل و نقل شورای شهر اصفهان با بیان اینکه ترافیک شهر چند وجهی دارد، تصریح کرد: مدیریت شهری باید بسترها را فراهم کند و حمل و نقل ارزان، با کیفیت و سریع را در اختیار شهروندان قرار دهد. پلیس راهور قوانین راهنمایی و رانندگی را اجرا می کند و دولت باید به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهرها کمک کند.

وی فرهنگ ترانزیت شهروندان را یکی دیگر از جنبه های ترانزیت شهری دانست و گفت: خوشبختانه شهروندان اصفهانی فرهنگ ترانزیت خوبی دارند اما از رانندگانی که با خودروهای تک سرنشین تردد می کنند خواهشمندیم تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. برای بهبود وضعیت زیست محیطی.” و به ترافیک شهرمان کمک کنیم.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.